Det spökar

Det händer konstiga saker på min balkong. En kväll för några veckor sen satte jag ut ett värmeljus i en liten ljuslykta. På morgonen var värmeljuset borta. Blev lite snopen, men sen har jag inte tänkt mer på det. Tills idag då jag kom ut på balkongen och ljuset från igårkväll var försvunnet. Läskigt tänkte jag.
Jag har tre teorier. Antingen är det så enkelt att det är en fågel som gräver ner näppen och snor det, vilket jag inte tror är så troligt eftersom kanten på lyktan är gaanska hög. (Ja, jag har analyserat detta mycket noga). Det känns inte rimligt. Andra alternativet är att jag har en riktigt snål jävel till granne (vi har delad balkong) som går runt och snor värmeljus om nätterna. Inte heller detta känns helt rimligt.
Och ja, då har vi bara ett alternativ kvar: det är helt enkelt en vålnad som spökar runt på min balkong om nätterna och försöker skydda mig från brand. Ett snällt spöke alltså. Och med tanke på att detta är ett gammalt ålderdomshem, så har det säkert dött en massa gamlingar i min lägenhet. Detta är helt klart det jag tror mest på.


Buuuuuuuuuuu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0