GI

Sitter och läser lite om GI-metoden och LCHF. Jag tycker att det är sjukt intressant! Jag försöker följa GI-metoden så gott det går, och jag måste erkänna att det faktiskt funkar. Jag har gått ner runt fyra kg sen jag började. Jag hade gärna velat gå ner i vikt lite snabbare, men faktum är ju att ju långsammare viktnedgång, desto stabilare. Jag äter i princip ingen pasta, potatis, ris och bröd. Har bytt ut det mot wokade grönsaker, bönor av olika slag, broccoli, osv. Och det fungerar skitbra. Och jag är nog världens största pastalover. Utöver det så undviker jag det mesta med socker i. Men, ibland unnar jag mig självklart något gott. Det måste man göra, annars blir livet ganska tråkigt! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0