Nu ska jag gå och skjuta mig, eller nåt

Tänk vad snabbt humöret kan vända. Jag är en enda stor virvelvind av känslor, jag har "känslorna utanpå skinnet" som Kajsa säger. För tillfället är jag nere, helt depp. Och förbannad, på mig själv. Varför går ingenting som jag vill? Jag vill saker, jag har drömmar, men tar aldrig tag i skiten ordentligt. Och då får man väl skylla sig själv antar jag.
Min dröm har alltid varit att åka upp till fjällen och säsongsjobba under en vinter. Det skulle passa mig perfekt, det är jag säker på. Jag älskar att åka skidor och snowboard, jag älskar miljön däruppe och jag ääääälskar den härliga stämningen. Jag tror verkligen att det skulle vara en upplevelse för livet. Något kul innan jag tar upp plugget igen. Träffa en massa nya människor och göra det jag tycker så mycket om.
Jag har tänkt på detta ett tag, men hela tiden skjutit upp det. Aldrig fått tummen ur röven och ansökt. Om jag ska vara ärlig så hade jag inte kollat upp någon information överhuvudtaget. Men det har alltid funnits i mitt bakhuvud. Så idag bestämde jag mig för att gå in på Ski Star och slänga in en ansökan. Åt helvete med det. "Sista ansökningsdag 1/9".
Då började jag gråta.






Kommentarer
Postat av: Josse

Nej! Fan vad surt >.< Men kan du inte ta kontakt med ett separat hotell istället? Finns ju hur många som helst. Kolla med hotell i Norge också, det går säkert att fixa på något sätt :) Bara du ger dig fan på det!



Förresten, angående rött hår: tona! Det är ju bara hår trots allt, det växer ut igen och en toning tvättas ur eller är lätt att tona över med en annan färg om det blir fel nyans. Så resonerar i alla fall jag ;)

2009-09-13 @ 23:49:50
URL: http://kirajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0