Plugga till våren?

Täss tar tag i sitt liv, försöker i alla fall.
Igår hade jag världens ångest över utbildningar och skit, jag visste inte vad jag ville göra och vart jag ville komma. Men idag när jag vaknade kändes allt så mycket bättre och jag har äntligen skickat in en anmälan! Jag är inte alls säker på om det är plugga jag vill göra, men det är en säkerhetsåtgärd, utifallatt. Om jag inte har jobb till våren, eller om jag helt enkelt har fått tillbaka pluggsuget. Vem vet?
Jag vet inte vart jag vill plugga någonstans, bara att jag inte vill vara kvar här. Jag är trött på min vardag här och vill ha förändring. Det är ialla fall så som jag känner nu.
Det enda jag verkligen är helt säker på är VAD jag vill plugga till. Jag ska bli barnmorska. Har därför ansökt till lite olika sjuksköterskeutbildningar runt om i landet.
Någon gång har jag fått frågan: "Varför sjuksköterska, varför inte läkare?" "För att jag inte vill bli läkare?" svarar jag då. "Men dom tjänar mer" säger dom då. What? Jag vill jobba med något som jag tycker är kul, inte något som gör mig rik. Det finns dom som passar utmärkt som läkare, men jag är inte en utav dom. Jag strävar efter att bli lycklig och för mig är det viktigaste i livet familj och vänner, att ha kul och att må bra. Jag behöver inte bli rikast i världen. Jag vill bara vara lycklig, det är det enda jag begär. Och jag vet att detta kommer att göra mig lycklig, eller ialla fall bidra till lyckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0