Pappas födelsedag

Jag blev så glad när jag vaknade och såg att det låg snö på marken. Det är så mysigt och tusen gånger bättre än allt regn. Men säg den lycka som varar länge, nu är snön borta och allt är lika grått som innan. Haha.

Idag är det pappas födelsedag, så jag har precis blivit klar med inslagningen av hans presenter. Vi ska fira honom kväll, det ska bli mysigt. Jag älskar födelsedagar.
Men allt är inte positivt med att fylla år, inte enligt pappa ialla fall. Varje år ringer en man till pappa för att gratta honom på födelsedagen, det har han gjort i många många år. Han ringer först på mobilen och svarar inte pappa där, ringer han hem. Och säger man att han inte är hemma, ja då ringer han nästa dag. Osv, osv.. Det kanske låter trevligt att bli grattad och få uppmärksamhet, men till saken hör att pappa gick i skolan med den här mannen. På lågstadiet. Senast pappa träffade honom var i trean på lågstadiet, sen flyttade han. Hur gammal är man då? Tio? Det är sjukt. Han bjöd till och med oss till hans 50-årsfest för något år sedan. Och han har koll på vilka bilar vi har. Hur scary är inte det? Jag bara väntar på att han en dag ska stå utanför med en ballong och konfetti. Psykooo..

Men ialla fall, Grattis Pappa!! Jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0