Öl på jobbet? No thanks

Hallå.
Idag har jag jobbat, samt gått en sväng på stan med mamma. Jag har shoppat en del de senaste dagarna. Det har blivit lite smink (mascara, solpuder och två läppstift i rosa nyanser), toppar och leggings (från Gina Tricot såklart) och annat smått och gott. Dessutom kostade håret en ren förmögenhet, men det var det värt. Jag har fått massvis av komplimanger. De flesta ser att jag har gjort något med mitt hår men de kommer inte på vad, frågan blir oftast; "Har du klippt dig?" Nej, tvärtom.

Varje dag städar jag i den delen av sjukhuset där alla el-gubbar, snickare, tekinker och rörmokare jobbar. För tillfället finns det en praktikant där, han går i åttan och är jättelång. Innan jag skulle gå hem fikade jag som vanligt lite med alla gubbarna. När jag är påväg nerför trappan hör jag hur den lilla praktikanten kommer tassandes efter mig. Han förföljer mig en liten bit. Jag struntar i honom, men han ger sig inte. Tillslut drar han försiktigt i min krage och viskar: "Vill du ha en öl? Jag har en i skåpet"  Jag blir helt paff. Skämtar han? "NEJTACK, jag dricker inte på jobbet och det ska inte du heller göra" 
Av ren nyfikenhet följer jag efter honom till hans skåp och mycket riktigt, i jackans innerficka ligger en flaska Heiniken och väntar på att få drickas upp. Jag blir lite halvt panikslagen och tänker att jag måste därifrån fort som satan. Ingen får se mig i närheten av insmugglad alkohol på mitt jobb. Speciellt inte tillsammans med en liten pubertetspojke som precis har börjat få sina första fjun. Jag smiter snabbt ut från omklädningsrummet.
Som sagt, man slutar aldrig att förvånas.


Kommentarer
Postat av: Jane

Haha, han tyckte säkerligen att han var superhäftig när han frågade dig om du ville ha öl :D

2009-05-29 @ 15:01:02
URL: http://janejohansson.blogspot.com
Postat av: zara

hahaha fy fan vad kul!!!!!

2009-05-30 @ 00:11:13
URL: http://likemezara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0