Universal royalty beauty pageant

Idag blev jag så där riktigt jävla förbannad. Jag läste en tidning på jobbet, där en artikel handlade om Universal royalty beauty pageant. För er som inte vet så är detta så kallade skönhetstävlingar för små barn. Och då menar jag riktigt små barn, alltifrån ett par månader till tio år. De små barnen sminkas, parfymeras och fixas. Löshår och lösnaglar sätts på, ögonskugga och läppstift kladdas på. Ni som har sett Little Miss Sunshine fattar vad för typ av tävlingar jag pratar om. Föräldrarnas mål är att förvandla sina små tjejer till levande dockor på podiet. Domare sitter och bedömer vem som är ful och vem som är vacker, vem som vickar på rumpan bäst och vem som går snyggast. Priset är 5000 dollar. Jag spyyyyr!!! Hur i helvete kan man med att utsätta sin 5-åriga dotter för något sådant? Jag fattar inte. Och vet ni vad de flesta föräldrars förklaring är? "Jo, barnen lär sig tidigt att livet år en hård tävling. De lär sig att ta för sig och bli självsäkra. De kommer att ha nytta av detta på sin första anställningsintervju" 
Och när hade ni tänkt låta era barn vara just.. barn? Jag slår vad om att pengarna går rätt ner i mamsens ficka. Blä.


Vackrast unge vinner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0