Tjockis

Idag har jag syndat. På lunchen gick jag och Johanna till restaurangen och köpte mat, samt varsin stor bit äppelpaj med massa vaniljsås. Till en början var det gott och väldigt mumsigt. På slutet fick jag i princip tvinga ner pajhelvetet. Som vanligt tvingade jag mig själv att äta upp Allt, så himla onödigt. Det slutade med illamående och en rund och väldigt spänd mage. Jag rullade resten av dagen. Ångest. För att jämna ut det hela åkte jag raka vägen till gymmet efter jobbet. Ångest borta.

Imorgon ska jag jobba. Alltså ingen öl för mig ikväll, blä. Jag ska vara på hotellet hela dagen, dvs sjukhusets patienthotell. Jag ska se till att gästerna har det bra i sina rum och trivs. Jag ska bädda deras sängar, byta lakan, osv. Det är ganska kul faktiskt. Om inte annat så är det socialt, me like.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0