Ett samtal

Pratade häromdagen med en medelålders arbetskompis på jobbet. Hon sa att hon inte hade sett mig på ett tag och jag berättade att jag hade varit sjuk.

Jag: "Har haft halsfluss. Riktigt jobbigt"
P: "Usch då, låter inte kul. Jag har också varit sjuk, hela helgen faktiskt"
Jag: "Jaså, förkylning eller?"
P (tittar sig omkring och viskar snabbt): "Nej. Mens."
Jag: "Öh, jaha. Där ser man"

Jag bara undrar - när blev menstruation en sjukdom? Sjukskriver man sig för att man blöder lite en gång i månaden? Man får väl anta att hon hade en sjuhelvetes mensvärk eller nåt. Hmm..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ont i fittan har väl aldrig varit något att skojja om. Ena sekunden gnäller flickor på sina lingonveckor, andra sekunden kritiserar de varann på diverse bloggar ;)

2009-07-31 @ 19:58:30
Postat av: PeeMaN

Ont i fittan har väl aldrig varit något att skojja om. Ena sekunden gnäller flickor på sina lingonveckor, andra sekunden kritiserar de varann på diverse bloggar ;)

2009-07-31 @ 19:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0