LLFU - Lev livet fullt ut

Jag tänkte skrivit det här igår innan jag somnade, men det började åska som fan, så jag fick stänga ner. Menmen.

Jag blir bara så jävla förbannad! Under sommaren har flera unga tjejer blivit mördade. Av jämnåriga killar. Detta är helt sjukt. När började man ta till dödlig våld så fort man får relationsproblem, drabbas av svartsjuka, blir dumpad, osv? När?! 
Så sent som i fredags natt blev en 16-årig tjej mördad utanför Borås. Det är bara några mil härifrån. En 16-årig kille erkände nästan direkt.
I juni mördades Therese Johansson Rojo på en fest i Stureby utanför Stockholm, även där var det en jämngammal kille som var mördaren. Vad fan är det som händer? Är det bara en slump att två så tragiska händelser infräffar så tätt inpå varandra? Eller har de inspirerat varandra?! Man blir ju mörkrädd. Det finns ingen ursäkt för en sån fruktansvärd handling. Hur tänker man?
De flesta har väl varit svartsjuka och blivit svikna någon gång, men att gå så långt som att döda en annan människa är helt jävla ofattbart. Vad tror man ska bli bättre? Man blir hatad för resten av sitt liv, samtidigt som man har förstört en massa människors liv. Och då menar jag inte bara offrets, utan även alla anhörigas. Jag blir äcklad.
 


 
Therese Johansson Rojo. Sjukt sorgligt. Vila i frid.
Här kan ni läsa Thereses minnesblogg där hennes vänner skriver så fint om henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0