Kämpa för varenda unge!!

Förra veckan köpte jag en UNICEF-nål på H&M för 20 spänn. Det kändes fint på något sätt. Jag mår bra när jag kan hjälpa andra människor på ett eller annat sätt, även om det bara är genom att köpa en liten blå nål.
Jag vet inte om det handlar om att jag vill lätta mitt samvete eller något i den stilen, men vi människor verkar ändå ha ett behov av att känna oss duktiga och behövda, även om det bara handlar om något så enkelt som att köpa en liten blå plupp. Jag brinner för att hjälpa människor. Att sitta bakom ett skrivbord och bläddra i papper är inte min grej, jag vill ut och hjälpa till. Jag funderar starkt på att utbilda mig till sjuksköterska, det skulle ge mig mycket.
Och jag har en liten dröm - att åka till Afrika och jobba som volontär. Det skulle vara helt fantastiskt och säkert en upplevelse för livet. Jag vet inte om jag någonsin kommer att förverkliga den drömmen, men det är något som jag verkligen skulle vilja göra.

Just nu finns 300.000 barnsoldater och 158 miljoner barnarbetare. Dessutom utsätts över en miljon barn för trafficking varje år. Bär UNICEF-nålen och visa att du är med i kampen för varenda unge. Den gör större skillnad än du tror.


Kommentarer
Postat av: Jane

Jag köpte också en sådan nål för några dagar sedan :)

Sjukt värt för 20:-



Önskar att jag hade mer pengar att skänka, bara ><

2009-04-21 @ 00:35:19
URL: http://jane.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

eller hur! :D skitbra.

2009-04-21 @ 13:20:45
URL: http://ttesstess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0