Jag var nog städkärring i mitt förra liv!

Tja.
Idag när jag vaknade var jag på bra humör, eller helt okej ialla fall. Vädret var väl inte på topp dock. Solen var borta och istället låg det en tung dimma mellan husen, blä. Men annars var det bra. När jag kom upp till köket för att fixa frukost låg det en lapp på diskbänken: "Godmorgon! Det skulle vara jättesnällt om du kunde damma och dammsuga. Du får gärna städa toaletterna med. Puss"
Mamma hade tydligen utsett mig till husets städerska dagen till ära. Härligt tänkte jag. Det tog verkligen emot att börja, men när jag väl var igång med städningen så gick det riktigt bra. Och när jag var inne på den sista toalettsitsen så insåg jag att jag faktiskt är riktigt haj på det här med städning, haha. Så är det alltid med mig, jag är seg på att starta upp något, men när jag väl håller på så tycker jag nästan att det är kul.
Tack och lov så ringde Helena mitt i allt, så jag fick en liten paus i städningen. Vi bestämde oss för att ses i stan på söndag för en lunch/fika. Hoppas att solen håller sig framme då! Jag är verkligen jättesugen på att sätta mig på en uteservering och njuuuuta.
Nu ska jag nog fixa mig lite lunch, jag är vrålhungrig!
Hej då så länge


Kommentarer
Postat av: Josse

Jag är inte det minsta förvånad, med tanke på hur ditt rum såg ut redan när vi var så... särskilt i kontrast till mitt. Som du för övrigt städade ÅT mig x antal gånger, hahah!

2009-04-06 @ 23:41:11
URL: http://kirajna.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha ! :D du kan anställa mig som städare om du vill? (A)

2009-04-06 @ 23:59:45
URL: http://ttesstess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0