Goood Juuul !

Nu är det bara två dagar kvar till självaste julafton och jag längtar som en tok. Imorgon åker hela familjen till mormor, där vi ska sova till julafton. Verkligen mysigt.
Varje jul firar vi i morfars barndomshem. Det är ett litet torp med ladugård och allt därtill, mitt ute på landet. Jag har i princip spenderat varje jul där, så länge som jag kan minnas. Och jag älskar det verkligen. Gemenskapen, kärleken, glädjen. Jag antar att alla familjer har sitt alldeles egna sätt att fira jul på och detta är vårt.

Granen är klädd, julkapparna inslagna och julgodiset klart. Nu vill jag bara mysa, men tiden räcker inte till. För enligt mig är den bästa tiden dagarna innan själva julafton, därför tycker jag att det är lite tråkigt att jag ska upp tidigt och gå till jobbet imorgon. Men vafan, onödigt att klaga :D
Nu blir det antagligen lite tomt här framöver, eftersom jag inte kommer att vara hemma på några dagar.
God Jul :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0